Søgeordsanalyse - målrettet salg

Soegeordsanalyse

Med en søgeordsanalyse finder du relevante søgeord, som dine potentielle kunder anvender på Google for at finde din online forretning

Driver du en webshop eller et website har du sandsynligvis opbygget en menu-struktur, som er ganske forklarende for dine produkter og ydelser. Men har du tænkt over og udført en søgeordsanalyse, som viser hvad dine potentielle nye kunder indtaster på Google for at finde frem til din produkter og ydelser og matcher det din struktur?

Hos Wiseo hjælper vi dig med at holde fokus på dine kunder og analyserer, hvad de egentlig søger efter på Google for at finde dine produkter og ydelser. Ved at fokusere på disse områder bliver hver eneste side på din webshop/website målrettet et søgeord og dermed bliver din markedsføring på Google endnu bredere og samtidig mere relevant, hvilket vil give flere besøg til din online forretning.

Søgeordstyper

Der er i princippet 3 søgeordstyper, nemlig:
"trofæ-søgeord", "midtail-søgeord" og "longtail søgeord".

Trofæ-søgeord kendetegnes ved at være et enkelt og bredt ord – eksempelvis "navigation", som kan dække flere mærker og modeller. Denne søgeordstype skal anvendes korrekt i din webshop/website for at få den bedste konvertering fra dine potentielle kunder.

Midtail-søgeord kendetegnes ved ofte at være 2 ord – eksempelvis "kenwood navigation", som er mere målrettet et mærke og model. Når et søgeord er målrettet handler det om at udvælge en side på ens webshop/website, der er så relevant til søgeordet at den potentielle kunder kun er ét klik væk fra en konvertering, som kan være et køb, tilmelding til nyhedsbrev, bestilling af brochure m.v.

Longtail-søgeord kendetegnes ved at være en sætning på 3 og flere ord – eksempelvis "kenwood navigation dnx520vbt". Her er altså tale om et søgeord, hvor den potentielle kunde ved, hvad han/hun skal have og målrettet er på jagt efter dette på Google – klar til at handle. Her skal der også fokuseres på konvertering og ofte sker dette på et produkt-niveau, hvor kunden blot skal klikke på "Læg i kurv", "Bestil" m.v.. Der er ofte en lille konkurrence på disse søgeord og en SEO optimering vil derfor være begrænset i omfang.

Kontakt Wiseo for at få mere indsigt i søgeordstyper og hvordan du udfører en søgeordsanalyse, der målretter din markedsføring.

Gør det konkret

Tag en dialog

Så ringer vi dig op

Indtast dit navn

Indtast din e-mail adresse